communicatie-diensten

 

Duurzability - transitiemakelaars communicatiespecialistenCreatieve communicatie in transities

Duurzability is creatief in duurzame ontwikkelingen zoals de energietransitie en de transitie naar een circulaire economie. Als transitiemakelaars en communicatiespecialisten helpen we transitiesucces te realiseren.
Lees hóe we dat doen.

Projectcommunicatie

Een (duurzaam) project kent vele aspecten. Je hebt te maken met inhoudelijk verantwoordelijken, projectleiders, in- en externe samenwerkingspartners, de projectdoelstelling, de communicatiedoelstelling, behoeften, (politieke) belangen en de uitvoering. Wij verzorgen het advies en de uitvoering van de communicatie over je (duurzame) project van begin tot eind. We maken het plan, we brengen de stakeholders in kaart, we formuleren de kernboodschappen, we onderzoeken waar de doelgroep behoefte aan heeft, we adviseren over de in te zetten middelen of over strategisch relatiebeheer en we helpen je tot de juiste keuzes te komen.

Tekst en beeld

Zonder tekst geen inhoud. Zonder content geen project. Je hebt prettige leesbare en vindbare (web)teksten nodig om de communicatie over je (duurzame) project tot een succes te kunnen maken. Uit onderzoek is gebleken dat mensen informatie het beste verwerken met behulp van tekst. Het zijn de teksten die mensen over de streep trekken. Wij zijn gespecialiseerd in begrijpelijk schrijven, (duurzame) beleidsteksten, storytelling en contentmarketing. Het kan gaan om (vindbare) webteksten, whitepapers, jaarverslagen, nieuwsbrieven, gastbloggen, free publicity, seo tekstschrijven, eindredactie en herschrijven van allerlei soorten uitingen.

Productie van beeld: we bespreken met de inhoudsdeskundigen wat er duidelijk gemaakt moet worden. En dan zorgen wij dat het juiste beeld er komt: juiste inhoud, juiste stijl, juiste soort beeld. Infographics, illugraphics, illustraties, animaties, iconen, video’s. Van het script naar een complete productie met een team van camera, geluid en regie of een fotografie-reeks voor Instagram: voor social en web en van e-docu’s tot YouTube video’s.

Tekst én beeld: eigenlijk zijn ze onafscheidelijk, en we produceren ze dus ook vaak in combinatie met elkaar, bijvoorbeeld bij social media management.

Duurzame communicatie

  • Duurzame bijeenkomsten

Wij koppelen graag (duurzame) organisaties aan elkaar en we leggen graag verbindingen. Wij organiseren duurzame bijeenkomsten: een duurzaam netwerkontbijt, wereldcafé, seizoensborrel, transitietafel of een groendak-er-af-feest.

  • Duurzame communicatiemiddelen

Creatieve communicatiemiddelen, en ook nog eens duurzaam in orde. Een duurzame glossy, duurzame kleurboeken met duurzame kleurmiddelen, of gewoon een effectieve flyer, maar alles duurzaam. Wij verzorgen de hele productie voor je en zorgen voor een mooi en duurzaam resultaat.

  • Duurzame relatiegeschenken

Natuurlijk wil je je duurzame ambities ook laten zien aan je relaties, interne stakeholders en de eigen medewerkers. Wij kunnen het beleid hiervoor schrijven. Ben je op zoek naar een duurzaam relatiegeschenk, duurzame goodies voor een beurs, een duurzaam cadeau voor een jubilaris of afscheid of bijzondere gebeurtenis? Neem contact op.

Wat we óók doen

  • Strategie en PR

Communicatie begint met een goede strategie. Wat wil je bereiken? Wat wil je uitdragen en hoe wil je je profileren? En hoe wil je je duurzame proces of product of dienst profileren? Wat is de kernboodschap? En hoe gaan anderen daar tegenaan kijken? Wat is duurzaam? Hoe past jouw product in de markt? Is een sojaburger duurzaam? Is biobrandstof duurzaam? Zijn windmolens in windparken niet eigenlijk windturbines in windvelden? We helpen je met positionering en met formulering van kernboodschappen en met een communicatiestrategie die helpt de organisatiedoelen te realiseren. En op basis daarvan kunnen we een communicatieplan maken: haalbaar en concreet. Waar je organisatie direct mee aan de slag kan in het dagelijkse werk.

  • Interne communicatie / verandercommunicatie

Je medewerkers informeren en motiveren voordat de duurzame veranderingen plaatsvinden? De medewerkers helpen om mee te gaan in de verduurzaming van jullie producten, diensten, en heel belangrijk: de duurzame vraag van klanten. Klanten willen merken dat duurzaamheid echt is, dan moet dat duurzame verhaal ook echt het verhaal van de organisatie en van de medewerkers zijn. Wij maken een plan en organiseren de acties die jouw medewerkers helpen om klaar te staan voor de klanten met duurzame klantvragen, medewerkers die intrinsiek gemotiveerd zijn voor duurzaamheid. Hoe? Door ze mee te nemen in dat duurzame verhaal en hen er ook enthousiast voor te maken en ervoor te zorgen dat zij er zelf ook deel van uit kunnen maken. Meer weten? Neem contact op om kennis te maken.

  • Mvo rapportages

De aandacht voor niet-financiële informatie is toegenomen. Tegelijkertijd hebben (MKB-)bedrijven moeite om te rapporteren over een lastig meetbaar thema zoals mvo. Mvo-verslagen zijn tijdsintensief en ingewikkeld. En bedrijven zijn bang voor het risico dat ze ermee lopen. Wij zijn van mening dat je met mvo-rapportages je reputatie kunt verbeteren en een goede relatie opbouwt met je stakeholders. Een uitgebreid verslag over duurzaamheid draagt bij aan een groener imago. Want juist het proces naar de verslaggeving toe zorgt ervoor dat je in gesprek gaat met je stakeholders over zaken die zij zo belangrijk vinden. Een ander voordeel is dat de thema’s helder worden. Wat willen we nu met duurzaamheid bereiken? En hoe gaan we dat dan vorm en inhoud geven? Geen vage omschrijvingen meer maar concrete onderwerpen en een betere benutting van de data. Ook de transparantie neemt toe. Wij bieden met jouw mvo-communicatie een kijkje in je keuken.